Швидка зарядка для електромобіля – ключова технологія, що дозволяє істотно скоротити час зарядки електрикою. Саме це є однією з основних незручностей, що визначають комфорт експлуатації екологічного транспорту. Сучасні станції на постійному току здатні кілька разів прискорити процес поповнення енергії в батареї в порівнянні зі звичайною зарядкою від мережі змінного струму 220В або 380В. Нижче розглянемо детальніше не тільки принцип роботи та основні характеристики «швидких» терміналів, але і переваги, а також недоліки їх застосування.
Що таке швидка зарядка: особливості, відмінності
Швидка зарядка електроавтомобіля – особлива технологія, яка дозволяє поповнити ємність акумулятора значно в більш короткий термін у порівнянні зі звичайним підключенням до мережі змінної напруги. Характерна її відмінність полягає в тому, що звичайна зарядка відбувається змінним потоком через вбудований інвертор, а швидка – прямо постійним потоком, який подається в батарею.
Прискорене поповнення заряду забезпечується тільки спеціальними потужними станціями, що подають постійний струм. У той час, як зазвичай відновлення ємності можливе з будь-якої розетки, але при цьому воно дає низьку швидкість через необхідність перетворення потоку на борту. Таким чином, час «заправки» на швидкому терміналі скорочується в 3-5 разів завдяки виключенню «вузького місця» у зв’язку з передачі енергії в батарею.
Принцип роботи
Найшвидша зарядка електромобіля працює за таким принципом. Вона спочатку перетворює змінний струм промислової електромережі в постійний, використовуючи потужний випрямляч. Потім він подається безпосередньо в акумулятор електромобіля, минаючи вбудований інвертор, що здійснює зворотне перетворення. Завдяки цьому, досягається дуже висока потужність заряду (аж до 400 кВт), оскільки немає обмежень з боку електрокара.
Контроль над процесом заправки постійним струмом здійснює бортова система управління акумуляторною батареєю, яка контролює ступінь заряду, струми, напругу та інші параметри. У підсумку відбувається безпечне і максимально ефективне поповнення запасу енергії АКБ. Завдяки такому принципу, досягається максимально можлива на сьогодні швидкість зарядки електромобілів.
Найшвидша зарядка електромобіля працює за таким принципом. Вона спочатку перетворює змінний струм промислової електромережі в постійний, використовуючи потужний випрямляч. Потім він подається безпосередньо в акумулятор електромобіля, минаючи вбудований інвертор, що здійснює зворотне перетворення. Завдяки цьому, досягається дуже висока потужність заряду (аж до 400 кВт), оскільки немає обмежень з боку електрокара.
Контроль над процесом заправки постійним струмом здійснює бортова система управління акумуляторною батареєю, яка контролює ступінь заряду, струми, напругу та інші параметри. У підсумку відбувається безпечне і максимально ефективне поповнення запасу енергії АКБ. Завдяки такому принципу, досягається максимально можлива на сьогодні швидкість зарядки електромобілів.
Час швидкої зарядки електромобіля: швидкість поповнення АКБ
Середній час швидкої зарядки електромобіля варіюється від 20-30 хвилин до 1-1,5 годин. Точний термін визначається з урахуванням таких факторів:
- Тип і ємність акумулятора. Чим вище характеристики АКБ, тим більше часу потрібно на поповнення заряду. Також на швидкість впливає і тип елементів в батареї.
- Потужність зарядної станції. Чим вище цей показник, тим швидше йде процес поповнення енергії. Сьогодні потужність швидких зарядок електромобіля в межах від 50 до 400-500 кВт. Ці потужності постійно зростають разом з розвитком технологій.
- Поточний рівень заряду. Чим більше батарея розряджена, тим довше вона заряджається, причому спочатку швидкість заряду вище, а на високих рівнях заряду темп поповнення ємності знижується.
- Температура навколишнього середовища і самої батареї. Чим вище температура, тим менше потрібно часу для поповнення АКБ. І, навпаки, на морозі швидкість заповнення енергії значно нижча. Виняток – сильна спека, коли система обмежує прийом заряду, щоб не перегрівати батарею ще сильніше.
Таким чином, при оптимальних умовах швидка зарядка електрокара з батареєю ємністю 60-80 кВт * год в межах від 20% до 80% може займати 30-60 хвилин.