Як, коли і навіщо – планове обслуговування електромобіля

Чекаємо ваших звернень з будь-яких питань стосовно електромобілів.
Україна, Київська область,
9-й кілометр Бориспільської траси (мапа)
Україна, м. Київ, просп. Степана Бандери, 6 (мапа)
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00
Одні кажуть, що електромобіль взагалі не потребує ремонту та обслуговування — тільки заряджай та їзди. Інші стверджують, що електрокари ламаються так само, як будь-які інші автомобілі. Істина, як завжди, десь посередині. Конкретну інформацію про обслуговування доводиться збирати по крихтах. Тому ми зібрали всі подробиці про ТО електрокарів і готові поділитися ними з Вами.
Електромобіль за своєю будовою простіший, ніж машина із двигуном внутрішнього згоряння. У ньому менше деталей, що рухаються, стираються і вимагають постійного догляду. Завдяки особливостям конструкції електромобіль не димить, не шумить і виробляє мінімум вібрацій. Незважаючи на те, що практично всі сучасні електрокари побудовані на платформі звичайних автомобілів із ДВЗ, подальша конфігурація має свою специфіку.
Головні відмінності електромобілів:
За великим рахунком, електромобіль позбавлений двох головних “недоліків” машини з ДВЗ – це самого двигуна внутрішнього згоряння та коробки передач. Тобто з рівняння порівняння електрокара та традиційного авто можна прибрати всі проблеми, пов’язані з обслуговуванням та ремонтом цих агрегатів.
Основні особливості обслуговування
Перед виконанням будь-яких робіт з електромобілем необхідно знеструмити його. Як це зробити вказано в інструкції, яка постачається з електрокаром. У деяких моделях передбачено окрему кнопку для розмикання ланцюга, а в електромобілях Tesla потрібно зняти клему з акумулятора на 12 В і високовольтної петлі.
Охолодження буває повітряне та рідинне. Останнє зустрічається найчастіше і вимагає регулярної заміни рідини, що охолоджує (кожні 60 000 – 80 000 кілометрів). Якщо електромобіль використовується для поїздок на короткі відстані (до 15 кілометрів), заміна рідини здійснюється раз на п’ять років.
Для повноцінної та довгої служби агрегату, масло, що виконує функції змащення та охолодження, потребує заміни кожні 50 000 – 60 000 кілометрів пробігу.
Кожен електрокар має стандартну батарею на 12 В, яка відповідає за запуск високовольтної батареї. Тому кожні три-п’ять років потрібно проводити заміну стартового акумулятора.
На роботу основної батареї виробники гарантують від 8 до 10 років. За цей час вона втрачає приблизно 30% своєї ємності, цей процес називається деградацією. Щоб продовжити термін служби батареї, рекомендовано заряджати її від повільних ЕЗС – вони не перегрівають акумулятор.
Щорічно в електромобілі потрібно змінювати фільтр кондиціонера. По цьому пункту “зелені” авто також схожі з бензиновими аналогами. Вартість фільтрів кондиціонера також збігається з автомобілями з ДВС під капотом.
У середньому один раз на два роки заміні підлягає гальмівна рідина електромобіля. А раз на чотири роки зазвичай потрібно міняти охолоджувальну рідину. Не слід забувати про сезонну зміну шин, які краще підбирати, виходячи з основного параметра – опір коченню для економії енергії.
Наприклад, наведемо список регламентних робіт для електромобілів марки Tesla.
Варто зазначити, що обслуговування електромобілів пов’язане із високою напругою. Автосервіс повинен мати відповідну сертифікацію, обладнання та персонал, який пройшов спеціальне навчання. Це обов’язкові умови для тих, хто планує робити ремонт електричних транспортних засобів.
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00