Перед купівлею електрокара майбутній власник зобов’язаний ознайомитися з низкою особливостей і характеристик, серед яких, ємність акумулятора, запас ходу, роз’єм зарядки, а також – види зарядних станцій і загалом як їх класифікують.
Усе наявне зарядне обладнання для електромобілів можна класифікувати за кількома параметрами:
- режими/рівні зарядки;
- потужність зарядного пристрою;
- стандарти роз’ємів;
- принцип використання.
Види зарядок для електромобілів
В Європі зарядні станції прийнято класифікувати за режимом заряду:
- Mode 1. Слабопотужна і застаріла модифікація. Заряджає від звичайної розетки, залежно від авто, від 10 годин до доби без використання спеціального обладнання, але з адаптером змінного струму.
- Mode 2. Застосовується як для побутового, так і для комерційного використання. Час підзарядки становить 6-8 год.
- Mode 3. Більш потужні зарядки, які використовують змінний струм і за 3-4 години повністю поповнюють запас батареї. Сумісні з роз’ємами Type 1 і Type 2.
- Mode 4. Це швидкісний режим зарядки постійним струмом, яка здатна за півгодини зарядити батарею до 80%. Їх установка вимагає окремої лінії електропостачання.
- Tesla Supercharger. Це окремий тип зарядок, які здатні за 20 хвилин зарядити батареї до 50%. Відповідають найпотужнішим американським електричним заправкам Level 3 (135 кВт).
Класифікація зарядок за потужністю
Для зарядки електрокара всі ЗП використовують змінний або постійний струм. Залежно від особливостей електричної мережі та потужності станції, можна виділити три основні види зарядки:
- Зарядка від домашніх електромереж зі змінним струмом і такими характеристиками – 220 Вольт, 16 Ампер, 3,7 кВт. Найчастіше їх називають кабелем, через невеликий корпус.
- Прискорена зарядка від електричної мережі зі змінним струмом і такими характеристиками – 220 – 380 Вольт, 16 – 40 Ампер, 3,7 – 30 кВт.
- Fast charger або “Суперчарджер” – швидке заряджання постійним струмом. Це обладнання великих габаритів потужністю до 400 кВт.
Види роз’ємів зарядки електромобілів
Крім режимів роботи зарядних станцій існують і різні типи роз’ємів підключення конектора.
Напруга, В | Сила струму, А | Потужність, кВт | Авто | |
---|---|---|---|---|
Type 1 J1772 | 220 | 32 | 7,4 | американські и азіатські |
Type 2 (Mennekes) | 380 | 60 | 11-22 | європейські та китайські, випущені для ЄС |
CHAdeMO | 500 | 125 | 62,5 | японські та інші азіатські, американські, європейські |
CCS Combo 1 | 1000 | 250 | 250 | американські та інші, випущені для ринку США |
CCS Combo 2 | 1000 | 250 | 250 | випущені для ринку ЄС |
GB/T (АС) | 220 | 32 | 7,4-22 | китайські |
GB/T (DC) | 950 | 250 | 237,5 | китайські |
*Стандарт Tesla US – це унікальний роз’єм тільки для електромобілів Tesla. Роз’єм дає змогу заряджати авто за максимальної потужності до 250 кВт.
Типи зарядних станцій за способом застосування
Усі зарядні станції можна класифікувати ще й за способом застосування:
- Комерційні станції (підлогові). Це модульні та масштабовані пристрої, які призначені для стаціонарного встановлення.
- Настінні станції для стаціонарного встановлення. Вони можуть встановлюватися в публічних і службових паркувальних місцях, автостоянках. Також, можна придбати таку станцію для особистих потреб і встановити в себе вдома.
- Портативні або переносні. Їх можна возити з собою і застосовувати за потреби в декількох місцях.
Ця стаття допоможе тим, хто бажає придбати “електричку”, але не володіє повною мірою інформацією щодо зарядки електромобілів.
Джерело: kitaec.ua