Статистика продажу електромобілів у липні: невеликий рекорд на «статистичному плато»

07.08.2024

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій електромобілів і склали Топ-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорт вживаних, внутрішні перепродажі та купівля нових електроавто.

Динаміка ринку електромобілів

У липні українці придбали 7 тисяч нових і вживаних електромобілів, що на 51,5% більше, ніж у липні минулого року, і на 12% більше, ніж у червні. Попри проблеми з постачанням електроенергії та черги на електрозарядних станціях, ринок електромобілів в Україні продовжує зростати. Кількість імпортованих вживаних автомобілів досягла рекордного рівня – 3805 перших реєстрацій, що становить 54,5% ринку. На внутрішньому ринку було укладено 2193 угоди купівлі-продажу електромобілів, що складає 31,4% від загальної кількості. Новими було придбано 988 електромобілів, що становить 14,1% від загального ринку, наближаючись до рекорду, встановленого у лютому цього року.

Парк електромобілів

Станом на початок липня 2024 року, загальний парк електромобілів в Україні становив 115 857 одиниць, включаючи 112 973 легкових, 2878 вантажних та 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою через недокументовані випадки знищення чи викрадення автомобілів на тимчасово окупованих територіях та виїзд машин за кордон без зняття з обліку.

Внутрішній ринок електромобілів

На українському внутрішньому ринку лідером залишається Tesla, з часткою 29,4% від вторинного ринку. Nissan посідає друге місце з часткою 23,5%, завдяки моделі Nissan Leaf, яка довгий час утримувала першість. Volkswagen займає третє місце з часткою 12,6%. Інші марки мають частку менше 5%.

Імпорт вживаних електромобілів

У сегменті імпорту лідирує Tesla з 1157 першими реєстраціями. Nissan займає друге місце з 607 авто, а Volkswagen третє з 327. За ними йдуть Hyundai (310 авто) та KIA (199 авто). Серед моделей лідирує Nissan Leaf (530 авто), за ним ідуть Tesla Model 3 (432 авто) та Model Y (419 авто). Четверте місце займає Tesla Model S (217 авто), а п’яте – Volkswagen e-Golf (209 авто).

Продажі нових електромобілів

У сегменті нових електромобілів другий місяць поспіль лідирує Honda з 268 авто та часткою 27,1%. На другому місці BYD з 209 авто та часткою 21,2%, а на третьому – Nissan зі 121 авто та часткою 12,2%. Volkswagen займає четверте місце з 106 авто та часткою 10,7%, а п’яте місце у Zeekr з 84 авто та часткою 8,5%.

Серед окремих моделей перше місце за підсумками липня знову здобуває Honda M-NV (239 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу, подібно до того, як це раніше було з моделлю, котра цього разу зайняла лише четверте місце. На наступному, другому місці BYD Song Plus (123 шт.).

Кросовер Nissan Ariya на третій позиції з підсумком 118 проданих нових авто.

Четверта сходинка у Volkswagen ID.4 (69 шт.) — авто, яке тривалий час утримувало першість, схоже, більше не в змозі зацікавити необхідну кількість покупців. Можливо, тут зіграли не на руку «Айді» кілька чинників — збільшення (слід за подорожчанням валюти) витрат на доставлення, регулярні попередження китайським дилерам щодо продажу авто за кордон, також могли вплинути й певні технічні нюанси експлуатації цієї автівки — задній привод (у версіях Crozz), на що мало хто звертає увагу до настання зими, різнорозмірні шини на осях, певні проблеми з електронікою. Однак поки все це лише припущення, адже та ж Honda M-NV фактично прибуває аналогічним шляхом і вироблена під іншою маркою для внутрішнього ринку Китаю. Коли у нас буде чітка відповідь щодо цього, ми неодмінно нею поділимося.

Замикає п’ятірку нових електромобілів Zeekr 001, який було подано на першу реєстрацію у кількості 68 автомобілів.

Авто в наявності