Скільки коштує зарядити електромобіль у квітні 2025 року?

10.04.2025

Щороку автопарк України поповнюється сучаснішими електромобілями, які завдяки потужнішим батареям вже не потребують щоденної підзарядки, як це було з першими моделями. Отже, нові авто менше залежать від домашньої розетки, яка була необхідною для електромобілів із батареями на 20 кВт⋅год — цього вистачало на день-два використання.

Ця залежність раніше гальмувала розвиток електромобільного сегмента, адже кількість власників з доступом до розетки була обмеженою. Зараз же поширення мережі публічних зарядних станцій, особливо тих, що підтримують швидку зарядку постійним струмом, відкриває нові можливості для електротранспорту.

За даними Інституту досліджень авторинку, в Україні налічується майже 150 тисяч електромобілів, і близько 40% з них мають акумулятори понад 50 кВт⋅год. Це дає змогу відносити їх до «далекобійних» моделей — здатних до міжобласних подорожей.

Щодо витрат: навіть якщо заряджати авто виключно на публічних зарядках, економія зберігається. При середньому споживанні 20 кВт⋅год на 100 км, подолання цієї відстані обійдеться в середньому у 360 грн — ціна не змінилася з попереднього місяця. Для порівняння: авто на газу з витратою 12 л/100 км потребує 450 грн, а часто й більше.

Які ж тарифи на зарядку? Аналітики зібрали дані з мобільних додатків провідних операторів ЕЗС, зосередившись на станціях біля доріг. Середня вартість кВт⋅год через АС-порт — 14,89 грн, через DC-порт — 17,40 грн. На швидкісних трасах тарифи вищі, а от на парковках готелів чи ТЦ — нижчі. Також іноді застосовується тариф за «простій» — якщо авто під’єднане, але не заряджається.

Інформація подана як довідкова — це не рейтинг операторів, а орієнтир для чинних і майбутніх власників електрокарів.

Порівняно з Польщею, де система тарифів складніша (через підписки, клубні картки, акції тощо), українські ціни поки виглядають привабливо. В Польщі АС-зарядка коштує 16–21 грн/кВт⋅год, а DC — 22–33 грн/кВт⋅год. При нинішніх цінах на бензин (А-95 — близько 63 грн/л), вартість пробігу електромобіля, зарядженого на швидкісній зарядці, приблизно дорівнює витратам на аналогічне бензинове авто.

Таким чином, у Польщі електромобіль виправданий або з екологічних переконань, або якщо є доступ до дешевшої домашньої зарядки.

Авто в наявності