Переваги
Швидка зарядка має ряд істотних переваг в порівнянні зі звичайним поповненням енергії шляхом підключення до мережі змінного струму. По-перше, швидкість заповнення ємності зростає в рази, що дозволяє звести до мінімуму час очікування на заправці. Якщо при звичайному поповненні потрібні години, то «швидке» займає десятки хвилин. Це робить електротранспорт більш зручним і практичним у використанні.
По-друге, наявність розвиненої мережі станцій швидкої зарядки для китайських електромобілів, як і для електромобілів з інших регіонів, дозволяє здійснювати більш далекі поїздки. Потужні термінали компенсують брак ємності акумуляторів для тривалого пересування. Досить зробити невелику зупинку для підзарядки, і можна продовжувати шлях далі. Таким чином, дана технологія робить електрокари по-справжньому конкурентоспроможними зі звичайними автомобілями, знімаючи головні обмеження електротранспорту по запасу ходу.
Чому швидкі станції не використовуються повсюдно: недоліки
Такі станції не використовуються повсюдно з кількох причин:
- Висока вартість. Такі термінали набагато дорожче звичайних, так як вимагають установки потужних перетворювачів електрики і додаткового обладнання.
- Складність монтажу. Установка швидкої зарядки для електромобіля вимагає для підключення спеціальну інфраструктуру, яку не скрізь можна забезпечити.
- Негативний вплив на батарею. Занадто часте швидке поповнення шкодить акумуляторам, знижуючи не тільки їх ємність, але і термін служби. Тому, виробники батарей рекомендують обмежувати її використання.
- Тривалість повної зарядки. Незважаючи на високу швидкість в діапазоні від 20% до 80% ємності, повністю зарядити батарею прискореним терміналом не виходить, адже процес сповільнюється на високих рівнях.
- Несумісність з деякими моделями. Далеко не всі електромобілі підтримують дану технологію поповнення через особливості батарей або електроніки.
Враховуючи перераховані недоліки, перспективи повсюдного використання швидких терміналів поки досить туманні. Однак технології дуже стрімко розвиваються, і буквально через кілька місяців, все може змінитися в кращу сторону.
Повільна і швидка зарядка – що краще?
Для наочності оцінки позитивних і негативних моментів прискореної зарядки розглянемо особливості її використання в порівнянні з повільним терміналом:
Параметри | Повільна зарядка | Швидка зарядка |
Струм | змінний | змінний |
Потужність, кВт | 23–22 | 20–250 |
Час поповнення 100%, час | 8–10 | 0,5–1,0 |
Вплив на батарею | мінімальний | суттєвий |
Вартість | низька | висока |
Сумісність з електромобілями | Тільки від вироблення електроенергії | Є при працюючому ДВЗ |
Вартість експлуатації | повна | обмежена |
Доступність | повсюдно | тільки на спеціальних станціях |
Як правильно користуватися швидкою зарядкою: рекомендації
Як заряджати електромобіль швидкою зарядкою, щоб отримувати максимальний ефект і при цьому мінімізувати збиток для акумулятора:
- Використовуйте термінал прискореного поповнення тільки при необхідності, коли потрібно терміново заповнити запас енергії. У повсякденній експлуатації краще віддавати перевагу до більш щадної «повільної» технології.
- Обмежте кількість сесій такої зарядки до 2-3 разів на тиждень. Пам’ятайте, занадто часті цикли швидкого поповнення ємності прискорюють процес старіння батареї.
- Перед тим як підключитися до терміналу, обов’язково перевірте сумісність роз’ємів швидкої зарядки електромобіля і станції.
- Намагайтеся не доводити акумулятор до повної розрядки, особливо перед плановим підключенням до прискореного терміналу. Оптимальний рівень 20-30%. Це продовжить термін служби батареї.
- Незалежно від того, скільки займає найшвидша зарядка електромобіля за часом, після досягнення 80% заряду робіть 5-10 хвилинні перерви, щоб акумулятор встиг остигати.
- Після кожної прискореної заправки доцільно здійснити невелику поїздку або повільну дозарядку для балансування комірок батареї.
Дотримання цих нескладних правил дозволить підтримувати тяговий акумулятор електромобіля в хорошому стані і зберегти його ємність максимально надовго.