Німці провели дослідження, у якому визначили, що Китай інтенсивно сприяє розвитку зелених технологій, проте у цьому процесі компанія BYD користується особливою підтримкою від державних органів, які виділили їй субсидії на суму “принаймні” 3,7 мільярда доларів.
Згідно зі звітом, вперше опублікованим Bloomberg, BYD отримала цю суму як пряму державні субсидію у межах стратегії китайського уряду щодо становлення світового лідера у сфері електромобілів та інших екологічних технологій.
Інститут світової економіки з Кільського університету повідомив, що всього за два роки BYD отримала 220 мільйонів євро у 2020 році та 2,1 мільярда євро. При цьому рівень прямих субсидій зріс з 1,1% у 2020 році до 3,5% у 2022 році. Крім того, автори дослідження зазначають, що BYD отримує значно більше допомоги за купівлю електромобілів у Китаї порівняно з іншими місцевими виробниками, такими як GAC, або іноземними компаніями, що виробляються на місці.
Європа занепокоєна цими тенденціями, і хоча скарги на несправедливу торговельну практику не в новинку, вони отримали новий вимір через зростання конкурентного тиску з боку китайських виробників електромобілів. У жовтні 2023 року ЄС розпочав офіційне розслідування китайської автомобільної індустрії.
Представники Європейської комісії відвідали BYD, Geely та SAIC, щоб зібрати інформацію у рамках розслідування щодо субсидій та банківського фінансування з Пекіна, які сприяли стрімкому зростанню цих брендів в Китаї. Пізніше Європейська комісія заявила про можливість введення зворотних мит на китайські електромобілі, щоб допомогти європейським автовиробникам залишитися конкурентоспроможними.