Переваги і недоліки оцинкованого кузова та які електрокари оцинковані

09.08.2024

Оцинкований кузов – це відмінний захист авто, який запобігає появі корозії на кузовних панелях. У лютому 2024 року з конвеєра зійшла перша партія оцинкованої надвисокотривої сталі HC820/1180DPD+Z з межею міцності при розтягуванні 1200 МПа, розробленою Handan Iron and Steel Group для використання у нових електромобілях. Використовуватиметься для кузова, запчастин та батарей.

По-друге, з китайських джерел відомо про нові потужності та технології виробництва оцинкованої сталі з давніх-давен, але ні слова про те, в яких брендах і моделях вони використовуються і в якій частині кузова.

Будь-який досвідчений власник чудово знає, що найдорожчою частиною автомобіля є його кузов. Заміна кузовних панелей, їх відновлення, усунення іржі та фарбування – це дорога і складна процедура, причому якщо деталь була пошкоджена раніше, то навіть якісним ремонтом повністю відновити її неможливо. Тому автовласники, обираючи автомобіль, насамперед звертають увагу на надійність та стан кузова. Великою популярністю сьогодні користуються авто з оцинкованими кузовними елементами, які, за словами виробників, добре захищені від іржі. Поговоримо детальніше про те, чи справді такі автомобілі з оцинкованим кузовом не схильні до корозії.

Небезпека іржі

Іржа – це процес окислення металу, який відбувається при контакті металевої поверхні з вологою. Саме для захисту від такої іржі виконується нанесення ґрунтовки та лакофарбового шару, що дозволяє виключити появу слідів окиснення. Однак у процесі експлуатації кузов автомобіля незмінно ушкоджується, через різні мікроподряпини до металу доходить вода, що призводить до появи небезпечних жучків іржі, боротися з якими надалі вкрай складно. По суті, такий процес корозії металу необоротний. Варто тільки з’явитися іржі на авто, як незабаром пошкоджена кузовна деталь вимагатиме її заміни. Навіть якщо автовласник перефарбував своє авто з використанням якісних матеріалів, через два-три роки знову з’являться перші сліди іржі, що змушує або проводити забарвлення автомобіля, або змінювати всю кузовну деталь. Все це призводить до істотного збільшення витрат, при цьому уникнути подібних проблем можна, правильно підібравши авто з оцинковуванням і своєчасно усуваючи навіть мінімальні пошкодження на кузові.

Оцинкований кузов автомобіля

У другій половині минулого століття у продажу з’явилися перші автомобілі, у яких кузов мав оцинковане покриття, яке чудово захищало метал від іржі. У подальшому технології лише вдосконалювалися, забезпечуючи якісний захист кузова. Сьогодні багато автовиробників, які пропонують авто з оцинкуванням, дають гарантії на кузовні елементи на строк до 30 років.

Існує кілька технологій нанесення оцинкування на металеві кузовні панелі:

1) гаряче оцинкування;

2) гальванічний метод;

3) холодне оцинкування.

По запевненню багатьох автовласників та майстрів, які займаються таким кузовним ремонтом автомобілів, найякіснішим способом нанесення оцинкування є термічний гарячий спосіб. У разі можна забезпечити довговічність кузовних панелей протягом 20 років. Подібне можливе лише при дбайливій експлуатації автомобіля, у якого відсутні подряпини та за умови збереження заводського лакофарбового покриття. А ось оцинковка, нанесена гальванічним методом, не така надійна, вона може протриматися не більше 3 років, після чого на таких металевих елементах з’являються перші ознаки корозії.

Автомобілі з оцинковуванням кузова

Першопрохідником у використанні оцинкованих кузовних елементів на своїх автомобілях стала компанія Audi, якій сьогодні належить Volkswagen Group, тому таке захисне покриття успішно застосовується і на інших авто, які виготовляються цим автомобільним концерном.

Оцинкований кузов пропонується на наступних марках:

1. Seat.

2. Skoda

3. Volkswagen.

4. Porsche

5. Audi

Всі перелічені вище марки автомобілів відрізняються чудовою стійкістю до корозії, тому іржа, за умови відсутності механічних пошкоджень кузова, не буде з’являтися на таких авто навіть при їхній багаторічній експлуатації. Гаряча технологія нанесення оцинковки, що використовується в Volkswagen Group, відрізняється високою технологічністю, таке покриття довговічне, тому автовласник може бути повністю спокійний з приводу антикорозійного захисту кузова автомобіля.

Гальванічний спосіб нанесення оцинкування сьогодні застосовується такими компаніями як BMW та Mercedes. Завдяки використанню суперсучасної технології вдається суттєво підвищити якість антикорозійного захисту такого оцинкованого покриття кузовних панелей. Ці виробники використовують високолеговану сталь, яка навіть за рахунок нанесення тонкого шару цинку повністю захищена від появи корозії.

Оцинковані електромобілі

Нові BYD Song Plus Champion з останніх партій, повністю оцинковані з дахом. До цього BYD Song Plus Champion приходив оцинкований, крім даху. BYD Song Plus дорестайлігновий – був теж оцинкований, але крім даху та капота.

BYD Tang EV – частково оцинкований: не оцинковані капот і дах. BYD Han – оцинкований зовні (без внутрішніх поверхонь) частково, без даху.

BYD Yuan Plus – не оцинкований. Але китайці пишуть, що застосовують катафорезну ґрунтовку із застосуванням компонентів із цинку. BYD Dolphin – всі комплектації, крім максимальної Knight – не оцинковані.

Висновок по BYD: виробник активно експериментує застосування оцинкування кузова в різних моделях, роках та комплектаціях. Але, що тішить, рухається у правильному напрямку – повного оцинкування кузова. Як це буде виглядати на тлі цінової війни в Китаї, де з неймовірною швидкістю з’являються нові моделі та виходять рестайлінги за зниженою ціною – поки що незрозуміло.

BYD E2 – не оцинкований, як і Honda E:NS1 та MN-V .

Nissan Ariya – не оцинкований: частина елементів із сплаву, частина елементів із не оцинкованого заліза.

ZEEKR – оцинковані частково: частина елементів із сплаву, частина елементів із оцинкованого заліза.

Leapmotor – весь кузов оцинкований. Це, до речі, підтверджує виробник.

Volkswagen та Voyah Free оцинковані повністю.

Li One – не повністю оцинкований: капот і двері багажника виконані з алюмінію.

Чи ефективний оцинкований захист кузова?

У автовласників, незважаючи на всі переваги такої оцинковки, єдиної думки щодо її ефективності на сьогоднішній день немає. Справа в тому, що будь-який метал буде схильний до хімічного окислення, навіть якщо у нього є захисний цинковий шар. Справді, такі кузовні панелі краще захищені від корозії, проте і в таких авто з’являються сліди корозії. Це можна пояснити виключно особливостями експлуатації авто, коли на поверхні кузова з’являються подряпини, що сягають шару металу, і в подібному випадку не допоможе ніяка оцинкування деталей.

Також вводити в оману автовласників може тривала гарантія на захист від корозії, що пропонується на багато сучасних автомобілів. У рекламних проспектах багатьох автовиробників можна побачити інформацію про 10-20 річну гарантію від іржі на кузові. Однак подібне є скоріше маркетинговим прийомом, а не реальним захистом від іржі. Справа в тому, що будь-який виробник, який дає таку тривалу гарантію якості, не вважатиме страховим випадком ту ситуацію, коли на кузові з’являються дрібні павуки та крапки з іржею. Щоб дилер погодився замінити таку проблемну деталь, у ній мають бути наскрізні дірки розміром із кулак.

Тому автовласникам, які купують такі авто з оцинкуванням, необхідно розуміти, що отримати стовідсотковий захист від іржі вони не зможуть. Їм необхідно буде також своєчасно усувати усі наявні ушкодження, подряпини та відколи на кузові, намагатися не допускати дорожньо-транспортних пригод.

Висновки

Така технологія дійсно дозволяє підвищити захищеність кузовних панелей від появи іржі, проте необхідно розуміти, що домогтися повної безпеки та відсутності корозії буде все ж таки неможливо. Тому потрібно уважно стежити за станом кузова і своєчасно усувати всі подряпини і сколи.

Авто в наявності