Опитування: люди хочуть, щоб електромобілі звучали як традиційні автомобілі, а не як космічні кораблі

17.06.2024

У дослідженні взяло участь понад 400 американців, яких запитали про звуковий дизайн електромобілів.

Те, як звучить автомобіль, було великою темою дебатів для автовиробників, мабуть, відтоді, як автомобіль було винайдено. Незалежно від того, чи йшлося про приборкання двигуна великого об’єму, щоб зберегти тишу в розкішних салонах, чи про те, щоб потужні звуки маслкара V8 проникали в груди, – звуковий дизайн був справою для інженерів.

Це дещо інший сценарій, коли справа доходить до електромобілів, не в останню чергу майже безшумне дзижчання електромотора не має такого самого звуку, як механічні звуки ДВС. Але електромобілі повинні видавати певний шум з міркувань безпеки.

У 2018 році Національна адміністрація з безпеки дорожнього руху (NHTSA) зобов’язала нові електромобілі видавати попереджувальні звуки під час руху зі швидкістю до 18,6 миль/год (30 км/год). Агентство прогнозувало, що ці правила коштуватимуть автомобільній промисловості близько 40 мільйонів доларів щорічно для зовнішніх водонепроникних динаміків, але заощадять до 320 мільйонів доларів за рахунок зменшення травм пішоходів.

Відтоді електромобілі постачалися з різноманітними звуками, і проблема полягала в тому, щоб збалансувати помітні синтетичні шуми з тими, які подобаються людям.

Однак, згідно з нещодавнім опитуванням, високочастотні звуки можуть дратувати та сприяти втомі слуху. Респонденти віддавали перевагу шумам, схожим на шум вітру, води та білий шум порівняно з іншими, які були названі більш «науково-фантастичними» за своєю природою. Дослідження, опубліковане звуковим брендинговим агентством Listen і дослідницькою компанією CloudArmy, охопило понад 400 американців, половина з яких вже володіла електромобілем.

Було помічено, що, електромобілі будучи більш схильними до «свистячих» звуків, уступали традиційним звукам автомобілів. Учасники оцінювали 10 звуків, розділених між тональними та нетональними категоріями. Нетональні звуки набрали більше очок з точки зору привабливості і вважалися більш автомобільними, тональні звуки мали незначну перевагу у виборі.

Пол Амітай, виконавчий директор зі стратегії в Listen, пояснив привабливість цих натуралістичних звуків: «Якщо ви думаєте про звуки, які видає ваш автомобіль, – вони мають більш структурний виражений діапазон», – сказав він. Фактично безшумний звук здається респондентам більш автентичним і схожим на автомобільний, оскільки він відповідає шумам, що традиційно чують від автомобілів з бензиновим двигуном.

Авто в наявності