Незважаючи на простішу конструкцію, обслуговування електромобілів є такою ж обов’язковою процедурою, як і для будь-якого іншого виду транспорту чи техніки. Необхідне регулярне та якісне проведення спеціальних робіт, щоб підтримувати високу працездатність авто та привабливий вигляд, запобігаючи серйозним поломкам у дорозі. Періодична перевірка деталей, вузлів, систем дозволяє постійно контролювати їх стан та виявляти несправності на початковій стадії, а їх своєчасне усунення – продовжує час експлуатації автомобіля без серйозних втручань. Нижче розглянемо особливості технічного обслуговування електромобілів, умови та періодичність.
Планове обслуговування електроавтомобілів проводиться з періодичністю, вказаною у техдокументації конкретної модифікації авто. Як правило, регламент пропонує проводити обстеження електричного транспорту кожні 12-15 тисяч км, але не рідше 1 разу на 12 (6) місяців. Однак, такі терміни передбачають помірний стиль їзди без надмірних навантажень. Якщо електрокар експлуатується в екстремальних умовах, здійснює часті поїздки з максимальною вагою або причепом, вказану періодичність слід скоротити у менший бік.
Незалежно від пробігу або терміну експлуатації, до списку обов’язкових заходів щодо планового обслуговування електричних автомобілів включено такі операції:
- Комп’ютерна та інструментальна діагностика. Спочатку проводиться тестування електронних компонентів за допомогою спеціального сканера чи діагностичного стенду. Потім виконується ретельне обстеження стану та працездатності всіх деталей, вузлів та механізмів, для яких не передбачено комп’ютерну перевірку. За результатами складається список виявлених несправностей з подальшим усуненням.
- Контроль стану та працездатності системи управління, гальмування. У разі потреби регулювання, поповнення або заміна робочої рідини, інших деталей.
- Перевірка світлотехніки, сигналізації та іншого електрообладнання.
- Обстеження стану деталей планетарної передачі, електромоторів та інших вузлів. При необхідності підтягування контактних з’єднань, регулювання розривів, очищення проводки, змащення деталей.
- Перевірка та зарядка акумулятора, якщо необхідна заміна.
- Контроль працездатності та актуальності програмного забезпечення. У разі потреби налаштування або оновлення.
Додатково до зазначеного списку регламентом планового обслуговування електричних автомобілів також варто виконувати такі роботи:
- Кожні 12-15 тисяч кілометрів. Контроль рівня охолоджувача системи обігріву тягової батареї, інвертора та блоку зарядного пристрою. Додатково обстежуються елементи гальмівної системи, підвіски, керування керма та інших механізмів. Рекомендується також міняти колеса місцями, щоб забезпечити рівномірне зношування шин.
- Кожні 24-30 тисяч км. Додатково до списку робіт, зазначених у першому пункті, проводиться заміна щіток очисників лобового скла.
- Кожні 48-60 тисяч кілометрів. Заміна робочої рідини у системі гальмування та планетарному редукторі, а також у системі охолодження (для рідинних моделей).