Mercedes-Benz Group оголосила про намір інвестувати понад 2 мільярди доларів США разом із місцевими партнерами для розширення лінійки продуктів у Китаї. Починаючи з 2025 року Mercedes-Benz розпочне виробництво ексклюзивної для Китаю повністю електричної моделі CLA з довгою колісною базою, позашляховика GLE з довгою колісною базою та нового розкішного електричного MPV на платформі VAN.EA.
Це оголошення відбувається на тлі можливого закриття заводу Volkswagen у Німеччині та нещодавніх мит ЄС на китайські електромобілі. Це також сталося після двох масштабних інвестицій, оголошених іншими німецькими автовиробниками Volkswagen Group і BMW AG у квітні.
Більше про інвестиції Mercedes
Повідомлялося, що понад 10 мільярдів юанів (1,4 мільярда доларів США) буде виділено на експлуатацію легкових автомобілів, а понад 4 мільярди юанів (550 мільйонів доларів США) буде інвестовано в легкі комерційні автомобілі. Ці нові моделі вітчизняного виробництва будуть вироблятися існуючими спільними підприємствами Mercedes, Beijing Benz і Fujian Benz.
Beijing Benz наступного року почне випускати нові моделі на платформі MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Першою локальною моделлю, ймовірно, стане новий повністю електричний CLA з довгою колісною базою. Він оснащений ефективною 800-вольтовою платформою з коефіцієнтом перетворення енергії від акумулятора до коліс 93%. За 15 хвилин зарядки модель може проїхати 400 км. Його енергоефективність досягає 12 кВт/год на 100 км.
Іншим ключовим напрямком цієї інвестиції є місцеві дослідження та виробництво ексклюзивного позашляховика GLE у Китаї. Раніше найбільш продавана імпортна модель у Середньому Королівстві, новий GLE китайського виробництва, стане першою моделлю, розробленою китайською командою досліджень і розробок Mercedes. Нова модель буде зосереджена на комфорті задніх сидінь і інтелектуальних технологіях, розроблених для китайського ринку.
Локалізовані CLA та GLE ще більше збагатять модельний ряд моделей місцевого виробництва Mercedes. У 2010 році Mercedes випустив свою першу ексклюзивну модель для Китаю, E-Class з довгою колісною базою. У 2011 році — свій перший позашляховик місцевого виробництва, GLK-Class. З 2019 року компанія поступово розширює місцеве виробництво, випустивши загальну кількість 11 моделей місцевого виробництва, у тому числі шість позашляховиків.
Комерційна частина інвестицій підтримає Fujian Benz у виробництві нового розкішного електричного MPV на основі платформи VAN.EA. Усі майбутні середні та великі легкі комерційні автомобілі будуть побудовані на модульній та масштабованій електричній платформі VAN.EA. В даний час основними моделями легких комерційних автомобілів Mercedes в Китаї є MPV V-класу.
Компанія Fujian Benz була заснована в червні 2007 року як база виробництва легких комерційних автомобілів Mercedes, що виготовляє автомобілі V-класу. СП є однією з найбільших промислових компаній Фучжоу, столиці провінції Фуцзянь. Його двома найбільшими акціонерами є Mercedes і BAIC. У червні цього року Fujian Benz почала закладати основу для виробництва платформ VAN.EA у Фучжоу.
Mercedes також розкрив інформацію про свою нову операційну систему MB.OS, яка дебютує з новими локальними моделями. Система матиме нового віртуального помічника, а також «наскрізну» систему розумного водіння. «Наскрізне» інтелектуальне водіння – це загальна термінологія, яку місцеві виробники використовують для опису своїх рішень для автоматизованого водіння, які почав застосовувати Mercedes.
Стратегія Mercedes
Ола Келленіус, голова правління Mercedes групи Mercedes-Benz, під час свого четвертого візиту до Китаю цього року заявив: «Китайський ринок є одним із ключових стовпів глобальної стратегії Mercedes-Benz Group і є основною рушійною силою нашої перехід до електрифікації та технологічних інновацій. «Мерседес-Бенц» залишається відданим довгостроковим інвестиціям у Китай, глибоко залучаючись до модернізації китайської автомобільної промисловості та сприяючи їй». Згідно зі статистичними даними Mercedes, компанія інвестувала в Китай понад 100 мільярдів юанів (14 мільярдів доларів США) з 2014 по 2023 рік, з яких 10 мільярдів юанів (1,4 мільярда доларів США) було спрямовано на дослідження та розробки за останні п’ять років.
Mercedes не тільки поглиблює свої інвестиції та місцеве виробництво в Китаї. Інші німецькі автогіганти також збільшують свої інвестиції в Китай. Volkswagen інвестував 2,7 мільярда доларів США в розширення своїх операцій Volkswagen Anhui. Вони також знаходяться в розпалі створення двох нових моделей електромобілів у співпраці з Xpeng. Так само BMW інвестує додаткові 20 мільярдів юанів (2,8 мільярда доларів США) у свою виробничу базу в Шеньяні. Його загальні інвестиції в завод зросли до 105 мільярдів юанів (14,7 мільярдів доларів США).
Інвестиції Mercedes служать яскравим прикладом того, що німецькі автовиробники займають іншу позицію щодо торгівлі з Китаєм, ніж Європейський Союз. У нову еру конкуренції з боку вітчизняних компаній у сфері електрифікації та інтелектуальних технологій водіння збереження переваги в Китаї стало важливим викликом для історичної німецької автомобільної промисловості. Німецькі автовиробники вирішили локалізувати та ще більше розширити свою діяльність, щоб конкурувати зі зростанням вітчизняних гравців.