Китай є лідером імпорту електромобілів в Україну – чому і як він обігнав увесь світ?

01.07.2024

За останні 4 місяці в Україну найбільше нових електромобілів ввезли з Китаю – понад 4,7тис. од. на $111,2 млн. За даними Держстату, з початку року в Україну було імпортовано 21,4 тис. легкових електромобілів (5,5 тис. нових та 15,9 тис. вживаних), повідомляє “Укравтопром”, а загальна митна вартість цього імпорту становила $476,3 млн.

В цілому п’ятірку лідерів країн-постачальників нових електромобілів займають:

  • КИТАЙ – 4767 од.;
  • ЯПОНIЯ – 242 од.;
  • БЕЛЬГIЯ – 151 од.;
  • НIМЕЧЧИНА – 139 од.;
  • ВЕЛИКА БРИТАНІЯ – 78 од.

До того ж більше третини (38%) вживаних електромобілів було імпортовано із США – майже 6 тис. од. на $102,2 млн.

Щодо вживаних електромобілів ТОП позиції зазнали змін і у лідерах виявилися як раз Сполучені Штати (5967 од.), із країн Європи – Німеччина (2614 од.), окремо Велика Британія (1739 од.) та країни Сходу – Корея 1775 од. та Китай (1251 од.).

Чому спостерігається такий попит на електромобілі з Китаю

Китайські електромобілі відрізняються низькими цінами завдяки стратегії “високих характеристик за низькими цінами”, низькій вартості акумуляторів і лідерству Китаю у виробництві акумуляторів для електромобілів.

Китайські виробники пропонують електромобілі з першокласними функціями за доступною ціною. Наприклад, автомобілі з електроприводними сидіннями з натуральної шкіри, великими сенсорними екранами високої роздільної здатності, Wi-Fi, підключенням до додатків та автомобільних мереж стали стандартними для китайських електромобілів, вартість яких становить близько 20,000 – 30,000 доларів США. Зростаюча конкуренція на ринку змусила виробників робити ці вдосконалені функції доступними для збереження конкурентоспроможності.

У порівнянні з європейськими аналогами, такими як ID3 за 30,000 – 40,000 доларів США, китайські моделі, як Ideal L7 і NIO ET5, пропонують розкішні функції за тією ж ціною. Конкуренція на китайському ринку сприяє зростанню цін на експортовані китайські електромобілі, в той час як іноземні електромобілі змушені знижувати ціни для входу на китайський ринок.

Основні фактори доступності китайських електромобілів:

  1. Акцент на вартості батареї. Акумуляторна батарея є основною складовою вартості електромобіля, складаючи від 30% до 40% загальної вартості. Зниження вартості акумуляторів значною мірою залежить від зниження вартості матеріалу позитивного електрода, який може бути виготовлений з різних літієвих матеріалів.
  2. Домінування Китаю у виробництві акумуляторів. Китай є світовим лідером у виробництві акумуляторів для електромобілів, виробляючи 80% світових літієвих батарей. Провідні китайські компанії, такі як CATL і BYD, займають значну частку світового ринку. Китай також контролює значні запаси літієвої сировини, що сприяє зниженню вартості виробництва.
  3. Повністю інтегрований промисловий ланцюг. Китай створив повний ланцюг виробництва електромобілів, включаючи всі етапи від основних матеріалів до готових систем. Китайські компанії домінують у виробництві матеріалів для акумуляторів, маючи 90% частки світового ринку негативних електродів і матеріалів для сепараторів. Енергетична щільність китайських батарей також є однією з найвищих у світі.

Завдяки цим факторам китайські електромобілі стали доступними, конкурентоспроможними як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Китайські виробники продовжують розвивати інновації, економічну ефективність і конкурентоспроможність, що забезпечує надзвичайну доступність китайських електромобілів.

Авто в наявності