За останні 4 місяці в Україну найбільше нових електромобілів ввезли з Китаю – понад 4,7тис. од. на $111,2 млн. За даними Держстату, з початку року в Україну було імпортовано 21,4 тис. легкових електромобілів (5,5 тис. нових та 15,9 тис. вживаних), повідомляє “Укравтопром”, а загальна митна вартість цього імпорту становила $476,3 млн.
В цілому п’ятірку лідерів країн-постачальників нових електромобілів займають:
- КИТАЙ – 4767 од.;
- ЯПОНIЯ – 242 од.;
- БЕЛЬГIЯ – 151 од.;
- НIМЕЧЧИНА – 139 од.;
- ВЕЛИКА БРИТАНІЯ – 78 од.
До того ж більше третини (38%) вживаних електромобілів було імпортовано із США – майже 6 тис. од. на $102,2 млн.
Щодо вживаних електромобілів ТОП позиції зазнали змін і у лідерах виявилися як раз Сполучені Штати (5967 од.), із країн Європи – Німеччина (2614 од.), окремо Велика Британія (1739 од.) та країни Сходу – Корея 1775 од. та Китай (1251 од.).
Чому спостерігається такий попит на електромобілі з Китаю
Китайські електромобілі відрізняються низькими цінами завдяки стратегії “високих характеристик за низькими цінами”, низькій вартості акумуляторів і лідерству Китаю у виробництві акумуляторів для електромобілів.
Китайські виробники пропонують електромобілі з першокласними функціями за доступною ціною. Наприклад, автомобілі з електроприводними сидіннями з натуральної шкіри, великими сенсорними екранами високої роздільної здатності, Wi-Fi, підключенням до додатків та автомобільних мереж стали стандартними для китайських електромобілів, вартість яких становить близько 20,000 – 30,000 доларів США. Зростаюча конкуренція на ринку змусила виробників робити ці вдосконалені функції доступними для збереження конкурентоспроможності.
У порівнянні з європейськими аналогами, такими як ID3 за 30,000 – 40,000 доларів США, китайські моделі, як Ideal L7 і NIO ET5, пропонують розкішні функції за тією ж ціною. Конкуренція на китайському ринку сприяє зростанню цін на експортовані китайські електромобілі, в той час як іноземні електромобілі змушені знижувати ціни для входу на китайський ринок.
Основні фактори доступності китайських електромобілів:
- Акцент на вартості батареї. Акумуляторна батарея є основною складовою вартості електромобіля, складаючи від 30% до 40% загальної вартості. Зниження вартості акумуляторів значною мірою залежить від зниження вартості матеріалу позитивного електрода, який може бути виготовлений з різних літієвих матеріалів.
- Домінування Китаю у виробництві акумуляторів. Китай є світовим лідером у виробництві акумуляторів для електромобілів, виробляючи 80% світових літієвих батарей. Провідні китайські компанії, такі як CATL і BYD, займають значну частку світового ринку. Китай також контролює значні запаси літієвої сировини, що сприяє зниженню вартості виробництва.
- Повністю інтегрований промисловий ланцюг. Китай створив повний ланцюг виробництва електромобілів, включаючи всі етапи від основних матеріалів до готових систем. Китайські компанії домінують у виробництві матеріалів для акумуляторів, маючи 90% частки світового ринку негативних електродів і матеріалів для сепараторів. Енергетична щільність китайських батарей також є однією з найвищих у світі.
Завдяки цим факторам китайські електромобілі стали доступними, конкурентоспроможними як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Китайські виробники продовжують розвивати інновації, економічну ефективність і конкурентоспроможність, що забезпечує надзвичайну доступність китайських електромобілів.