Хитрощі, які полегшують користування електромобілем

16.08.2024

Стали власником електромобіля і тепер будь-який етап його експлуатації викликає питання? Розуміємо і навіть трохи заздримо: вперше сісти за кермо електрокара – це незабутні відчуття, схожі з першим прочитанням книги, яка потім стане найулюбленішою.

Новачкам у світі електромобілів буде корисно ознайомитися із лайхфаками взаємодії з електрокаром, а досвідченим електро-ентузіастам теж радимо швидко пройтися за нашими рекомендаціями.

Планування – запорука спокою

    Всім водіям-початківцям електротранспорту перш, ніж сісти за кермо, корисно подумати: а чи вистачить заряду? Де можна зарядитись? Чи є на шляху зарядна станція чи хоча б розетка? Електрокар неминуче привчає до планування та дисципліни. Спочатку це може бути фактором роздратування або навіть тривоги, але після звикання виявляється, що продумувати наперед — дуже корисна навичка хоч в дорозі, хоч у житті.

    Завантажте у ваш телефон застосунки ЕЗС та інших локацій для заряджання.

    Не допускайте крайнощів: помірність простіша і корисніша

    Головний елемент електрокара – АКБ – найбільше любить працювати на помірних показниках. І абсолютно точно батарею не варто розряджати повністю: в такому випадку можна втратити дані, збережені в електронних системах автомобіля. Справа в тому, що коли напруга падає занадто низько, деякі системи можуть вимкнутися, викликаючи помилки в головному блоці управління.

    Більш того, якщо ви прогавили, і батарея вашого електромобіля повністю розрядилася, та ще й пробула в такому стані тривалий час, – це може призвести до пошкодження акумулятора. Далі більше: іноді таке пошкодження неможливо виправити, і тоді буде потрібно заміна акумулятора.

    Але і повністю заряджати батарею ми б рекомендували тільки в деяких випадках: наприклад, коли ви готуєтеся до подорожі або далекої поїздки і потрібно, щоб АКБ була повністю заряджена. В інших обставинах цілком достатньо зарядити авто до 80-90%: по-перше, заряд до 100% може знизити ресурс батареї, а по-друге, після проходження позначки в 80% швидкість процесу помітно знижується. Іноді на поповнення енергії АКБ з 80 до 100% можна витратити більше часу, ніж на зарядку з 20 до 80%.

    У холодну погоду хочеться тепла, влітку – прохолоди, і батарея тут не виняток

    Всупереч розхожій думці, батареї на електричному авто влітку доводиться ще складніше, ніж взимку, адже екстремально високі температури впливають на ємність і запас ходу нітрохи не менше, ніж «низькі» градуси. Тому будь-які погодні екстремуми варто враховувати при зарядці та експлуатації електрокара.

    У холодну пору року діє священне правило: потрібно зробити все можливе, щоб не допустити радикального охолодження батареї. Цього можна досягти двома шляхами: по-перше, не залишати ваше авто на ніч на вулиці, а переміщати його в гараж чи підземний паркінг. По-друге, можна користуватися функцією дистанційного підігріву, коли за допомогою мобільного додатка електрокар можна прогріти заздалегідь перед поїздкою.

    А ось влітку варто подбати про те, щоб не заряджати електрокар у саму спеку під палючим сонцем. Краще заповнювати заряд вранці, ввечері чи вночі, а якщо це доводиться робити вдень, то рекомендуємо хоча б вибрати ЕЗС з навісами чи іншими конструкціями для створення тіні.

    Якщо можна заряджати вдома, то заряджати вдома потрібно

    У вас є гараж чи інша можливість заряджати електрокар вдома? Вітаємо, це чудово одразу з кількох причин. Насамперед, ви можете не переживати через пошук електрозарядної станції та черг на ній: вам достатньо просто підключитися до домашньої розетки.

    Крім того, при зарядці будинку ви заповнюєте енергію «повільним» способом без критичних навантажень, які можуть виникнути при зарядці на ЕЗС з високою потужністю. Таким чином ви захищаєте батарею від швидкого зношування. До того ж, ви дуже заощадите на електриці: найчастіше електрокар в домашніх умовах заряджають вночі, коли діють знижені нічні тарифи.

    До речі, вам не потрібно хвилюватися про те, щоб відключати авто від розетки при нічній зарядці: сучасні електрокари мають функцію автоматичного відключення при досягненні 100% значення заряду АКБ. Але є кілька рекомендацій, які все ж таки варто врахувати, якщо збираєтеся залишати електромобіль на зарядці на всю ніч: варто провітрювати приміщення, де знаходиться авто, і стежити за температурою в ньому, не допускаючи ні надмірного охолодження, ні зайвого перегріву.

    Що робити, якщо заряд майже на нулі

    Іноді трапляється, що, незважаючи на все планування, авто сигналізує: заряду залишилося мало, а до найближчої зарядки/будинку ще треба доїхати. Що робити у такому разі?

    Насправді, злегка урізавши використання низки систем і функцій електрокара, можна досить значно збільшити запас ходу. Наприклад, якщо вимкнути екран та музику, кондиціонер (влітку) або підігрів керма та сидінь (взимку) і прибрати телефон із зарядки, то можна буде заощадити кілька цінних кілометрів, щоб дістатися до розетки. А якщо згадати, що стиль їзди також впливає на запас ходу, то можна вибрати плавний і спокійний ритм поїздки без різких стартів – тоді мотор споживатиме енергію ще економніше.

    Перевіряйте тиск у шинах

    Автолюбителі знають, як важливо дотримуватися оптимального тиску в шинах. Як низький, так і високий тиск призводять до сумних наслідків: передчасного зносу гуми, пошкодження підвісок, зниження керованості та динаміки, а також підвищеної витрати палива. Наприклад, при недокачаних на 0,5 АТМ шинах витрата палива зростає на 1 л на 100 км.

    На електромобілі ви зіткнетеся з тими самими проблемами. Підтримуючи оптимальний тиск у шинах, ви збільшите запас ходу та уникнете пошкоджень електромобіля.

    Авто в наявності