Графіки подачі електроенергії не завадили зростанню попиту на електромобілі в травні – свіжа статистика

07.06.2024

Фахівці Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій електромобілів та склали Топ-20 брендів і моделей у трьох сегментах: імпорт вживаних авто, внутрішні перепродажі та купівля нових електрокарів.

Динаміка ринку електромобілів – у травні українці придбали 7,5 тисяч нових та вживаних електромобілів, що на 88,8% більше порівняно з травнем 2023 року і на 11,7% більше ніж у квітні цього року.

Частково таке зростання обумовлено збільшенням “переписувань” автотранспорту через нові мобілізаційні закони, що впливає лише на внутрішній ринок. Однак інші сегменти, як продажі нових авто та імпорт вживаних, залишилися поза впливом цього чинника. Отже, їхнє зростання свідчить, що графіки подачі електроенергії не мали значного впливу на покупців електромобілів. Адже типовий легковий автомобіль з батареєю ємністю близько 50 кВт-год і щоденним пробігом 30-40 км потребує заряджання лише раз на тиждень, що дозволяє знаходити час для підзарядки навіть за умов графіків електропостачання.

Імпортовані вживані електромобілі зайняли 47,5% ринку, з 3546 першими реєстраціями. На внутрішньому ринку було укладено 3216 угод купівлі-продажу електромобілів, що становить 43,1%. Нові електромобілі склали 9,4% ринку (705 штук). Після рекорду у лютому, коли продажі нових електромобілів перевищили тисячу одиниць, їхні обсяги поступово знижувалися щомісяця. Серед загальної кількості електромобілів у травні 99% були легковими, вантажні склали 1% (72 штуки).

Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, в Україні зареєстровано 106 893 автомобілі з електричними двигунами (за винятком знятих з обліку через утилізацію або вивезення за кордон). До цього числа входять 104 176 легкових, 2711 вантажних та 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою через неповну документованість, знищення чи викрадення електромобілів на тимчасово окупованих територіях, а також неврахування тих машин, які виїхали за кордон без оформлення зняття з обліку.

Електромобілі — продажі нових

Серед нових легкових електромобілів лідирує Volkswagen з 143 автомобілями і часткою 20,3%. Друге місце займає Honda з 112 автомобілями (15,9%), третє — BYD з 67 автомобілями (12,2%). Четверте та п’яте місця займають Nissan (67 авто, 9,5%) та Audi (65 авто, 9,2%).

Серед окремих моделей у травні лідирує Volkswagen ID.4 (114 авто), з великою перевагою над іншими учасниками рейтингу. Друге місце займає Honda M-NV (81 авто). Nissan Ariya на третьому місці з 63 проданими новими авто. Четверте місце у BYD Song Plus (47 авто), замикає п’ятірку нових електромобілів Volvo EX30, обраний 37 покупцями.

Електромобілі — внутрішній ринок

Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів залишаються Tesla, завдяки відмінним характеристикам та зниженню цін, та Nissan, який утримує першість завдяки популярній моделі Nissan Leaf. Volkswagen посідає проміжну позицію між лідерами та рештою ринку, з часткою понад 10% (15%), тоді як частка інших брендів менша за 5%.

У Топ-20 моделей електромобілів на внутрішньому ринку перше місце посідає Nissan Leaf з 718 угодами купівлі-продажу у травні. Друге місце займає Tesla Model 3 з 377 угодами, третє — Volkswagen e-Golf (238 угод). На четвертому місці Tesla Model S (204 угоди), п’яте місце у Tesla Model Y (190 угод).

Електромобілі — імпорт вживаних

У сегменті імпорту лідирує Tesla з 1051 автомобілем, які пройшли першу реєстрацію. Nissan займає друге місце з 548 імпортованими авто. Третє місце належить Volkswagen (351 авто), четверте — Hyundai (335 авто). П’ятірку замикає KIA з 181 автомобілем.

Серед новоприбулих електромобілів лідером залишається Nissan Leaf (495 авто). Tesla Model 3 (417 авто) та Tesla Model Y (346 авто) наближаються до нього. Четверте місце займає Volkswagen e-Golf (218 авто), п’яте — Hyundai Kona (214 авто).

Авто в наявності