Електромобілі: в Україні стільки ж, як у Європі. Чи справді це так?

Чекаємо ваших звернень з будь-яких питань стосовно електромобілів.
Україна, Київська область,
9-й кілометр Бориспільської траси (мапа)
Україна, м. Київ, просп. Степана Бандери, 6 (мапа)
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00
Продажі електромобілів (EV) у Європі у 2024 році не досягли рекордних показників. Сповільнення темпів зростання, що почало відчуватися ще у 2022 році, призвело до зниження продажів. У період між 2019 і 2020 роками вони зросли на +107%, між 2020 і 2021 — на +63%, між 2021 і 2022 — на +29%, а між 2022 і 2023 — на +28%. Проте у 2024 році в країнах ЄС зареєстрували 1 985 996 нових електромобілів, що на 1,2% менше, ніж у попередньому році, за даними агентства JATO.
Зменшення кількості реєстрацій вплинуло й на частку BEV (електромобілів на батареях) на ринку Європи, яка скоротилася з 15,7% у 2023 році до 15,4% у 2024-му. Основні причини зниження — невизначеність щодо державних стимулів, висока середня вартість нових моделей, низька залишкова ціна електромобілів, а також занепокоєння щодо розвиненості зарядної інфраструктури. Водночас прогнозується, що у 2025 році ситуація покращиться завдяки зниженню середньої ціни на BEV та появі більш доступних моделей від провідних автовиробників.
У 2024 році Норвегія залишилася лідером за часткою BEV, яка становила 88% ринку. За нею йдуть Данія (51%), Швеція (35%) та Нідерланди (34,7%). До п’ятірки країн із найвищою часткою електромобілів також увійшли Бельгія та Люксембург. Водночас у Німеччині, Ірландії, Фінляндії, Румунії та Швеції частка BEV, навпаки, зменшилася.
Серед виробників позиції залишилися стабільними. Група Volkswagen утримує лідерство, зареєструвавши понад 427 000 електромобілів у 2024 році. Проте її частка на ринку BEV трохи скоротилася — з 22,2% у 2023 році до 21,5% у 2024-му. Tesla посіла друге місце, але через зростаючу конкуренцію та очікування нової Model Y компанії не вдалося компенсувати втрати на ринку. Трійку лідерів замикає Stellantis, яка зберегла позиції, незважаючи на падіння продажів на 10%. В інших країнах популярністю користувалися електромобілі BMW Group та Geely.
Частка нових електромобілів в Україні у 2024 році склала 15,1% — майже на рівні середньоєвропейського показника. На вторинному ринку ця частка ще вища — 17,9%. Однак варто враховувати особливості українського ринку: якщо до нових авто зарахувати автомобілі віком до одного року, але зареєстровані як вживані, то ці показники можуть змінитися на користь нових авто.
Як і в Європі, в Україні очікується подальше зростання ринку електромобілів. Але механізми цього процесу відрізняються: у ЄС зростання стимулюється фінансовими пільгами, грантами та появою доступніших моделей, тоді як в Україні вирішальним фактором стане зміна податкового законодавства. З 2026 року повертається повне оподаткування імпорту електрокарів, що спонукатиме багатьох зробити вибір на користь електромобіля в 2025 році.
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00
Понеділок – Субота: 10:00 – 19:00
Неділя: 10:00 – 17:00