BYD – другий у світі виробник акумуляторів для електромобілів з часткою світового ринку у 2023 році 15,8%. Їхні акумулятори використовуються в електромобілях та стаціонарних сховищах, проте масового використання в електромотоциклах, електронних велосипедах та інших двоколісних транспортних засобах не спостерігалося. Незабаром ситуація може змінитись, оскільки сьогодні компанія оголосила, що збільшить інвестиції та дослідження з розробки акумуляторів для двоколісних транспортних засобів.
FinDreams, дочірня компанія BYD з виробництва акумуляторів, повідомила, що вироблятиме безпечні та надійні акумулятори для ринку двоколісних транспортних засобів. FinDreams також співпрацюватиме з різними третіми сторонами для розробки батарей, які можна буде розміщувати у приміщенні.
“Наша місія – дати людям можливість використовувати акумулятори без побоювань”, – заявила компанія.
Заява оголошена після того, як 23 лютого внаслідок пожежі в житловому будинку в районі Юхуатай у Нанкіні загинули 15 людей та 44 отримали поранення. Пожежа, ймовірно, почалася в місцях, де припарковані двоколісні транспортні засоби, і, незважаючи на те, що точна причина все ще з’ясовується, вона викликала в Китаї запеклу дискусію щодо безпеки електроскутерів. З того часу у кількох китайських містах мешканцям заборонено паркувати двоколісні транспортні засоби у середині будівель.
За даними Національного пожежно-рятувального бюро, у 2023 році в Китаї було зареєстровано 21 000 спалахів електричних двоколісних транспортних засобів, що на 17,4% більше, ніж у 2022 році. Тобто збільшення на 4% порівняно із 2021 роком.
Випущені минулого року “Технічні характеристики безпеки літій-іонних акумуляторів для електричних мотоциклів” включають характеристики акумуляторів у різних непередбачених обставинах або особливих умовах. Сюди входять такі сценарії, як вплив на батарею непередбачених явищ, як-от стиснення, вібрація, вільне падіння, або коли вона працює в особливих умовах, таких як низький тиск повітря або екстремальні температури. Крім того, в характеристиках вказані такі критерії, як вогнестійкість корпусу, довговічність ручки і водонепроникність.
BYD вже має певний досвід роботи із електромотоциклами. У липні 2023 року вони підписали контракт із сінгапурським брендом двоколісних транспортних засобів Scorpio Electric на створення свого першого електричного скутера X1 у Шеньчжені для китайського ринку.
«Розробка X1 надто просунута, щоб ми могли перейти на неї. Але ми ведемо переговори з BYD щодо використання її батареї для майбутніх продуктів», – повідомила газета Business Times компанія Scorpio Electric.
Більше того, у 2022 році BYD співпрацювала з іспанським мотоциклетним брендом Nerva, щоб поставити батарею LFP для свого нового електричного мотоцикла. Nerva Exe E-Scooter був випущений у лютому того ж року з акумулятором LFP ємністю 5,76 кВтг і можливістю зарядки до 0-80% за 3,5 години.
Напрочуд величезна частка двоколісних транспортних засобів у Китаї, як і раніше, використовує свинцево-кислотні акумулятори. Тому BYD прискорює дослідження та розробки безпечної батареї LFP для двоколісних транспортних засобів, що може прискорити популяризації електронних велосипедів у Китаї й усуне побоювання щодо дефекту батареї. Крім того, BYD нещодавно уклала партнерську угоду з гігантом двоколісних транспортних засобів Huaihai Group і розпочала будівництво заводу з виробництва натрій-іонних акумуляторів потужністю 30 ГВтч у Сюйчжоу. І якщо щось може поміститися у дешевий двоколісний транспорт, то це батарея LFP Na+.